We willen met heel ons korps aandacht besteden
aan de totale ontwikkeling van jullie kinderen : HOOFD, HART en HANDEN.
We willen de kinderen veel kansen geven om
zich te ontwikkelen in hun talenten.
De basis
daarvoor is dat kinderen zich goed
voelen in hun vel en bij ons op school.
Daarvoor hebben we een degelijk zorgbeleid uitgewerkt op basis van het
nieuwe zorgvademecum.
Om alle kinderen maximale kansen te geven,
proberen we onze zorgvisie af te stemmen op de specifieke noden van elk kind.
Het zorgbeleid
is gebaseerd op 4 fases:
Fase
0 = preventieve basiszorg
Die gebeurt
door de klasjuf door gedifferentieerd te werken.
Fase
1 = verhoogde zorg
Hier
handelt de leerkracht ondersteund door het zorgteam. Na overleg kan
de
zorgjuf hierbij ingeschakeld worden.
Fase
2 = uitbreiding van zorg
In
deze fase wordt het kind in een multidisciplinair overleg besproken welke externe hulpverleners
kunnen aangesproken worden (vb. logo, kine, reva., GON…)
Fase
3 = overstap naar een school op maat
Dit
gebeurt als het kind geen vooruitgang meer boekt bij ons op school of als de draagkracht van de school
ontoereikend is tegenover de noden van het
kind.
Het zorgteam
is samengesteld uit:
Juf Véronique (zorgjuf in de kleuterschool)
Juf Roselinde (zorgjuf in de kleuterschool Berenboot)
Juf Martine (zorgjuf in het 1e, 2e en 3e leerjaar)
Juf Katleen (zorgjuf in het 4e, 5e en 6e leerjaar)
Juf Natascha (zorgjuf motoriek)
Juf Martine (zorgjuf in het 1e, 2e en 3e leerjaar)
Juf Katleen (zorgjuf in het 4e, 5e en 6e leerjaar)
Juf Natascha (zorgjuf motoriek)
Cathérine De Vos (clb)
Katrien Goeman (directie)
Martine Gardelein (zorgcoördinator)